Bölümümüzün de ortaklığıyla yürütülmekte olan “EmpowerED: Building Emotional Strength and Social Resilience through Art and Outdoor Education” başlıklı ve 2024-1-LT01-KA220-SCH-
EmpowerED Projesi hem öğretmenlerde hem de öğrencilerde duygusal dayanıklılığı ve sosyal güçlenmeyi artırmayı hedeflemektedir. Geleneksel olmayan öğretim yaklaşımlarını eğitim sistemine entegre eden proje özellikle ortaokul düzeyindeki öğretmenler, yöneticiler ve öğrenciler için sosyal-
EmpowerED Projesi’nin temel hedefleri şu şekildedir:
Sanat ve açık hava pedagojisi ilkeleriyle sosyal-duygusal becerilerin gelişimine yönelik teorik bir altyapı oluşturmak
Eğitimcileri bu yaklaşımları uygulayabilecekleri pratik araçlar ile donatmak
Okullarda öğretmen ve öğrenciler için sistematik bir sosyal-duygusal refah yaklaşımının benimsenmesini teşvik etmek
Eğitim camiasında eko-düşünce ile sosyal-duygusal beceri gelişimi arasındaki ilişkiye dair farkındalık oluşturmak.
EmpowerED Projesi, farklı ülkelerden alanında uzman kurumların ortaklığıyla yürütülmektedir:
Vilnius Üniversitesi (Litvanya): Litvanya'nın en eski ve en büyük üniversitesi olarak araştırma ve eğitimde öncüdür.
L2 Consulting AB (İsveç): Açık hava pedagojisi ve sürdürülebilir eğitim konularında uzmanlaşmış bir danışmanlık kuruluşudur.
Uppsala Kommun (İsveç): Kaliteli eğitim politikaları ve açık hava öğrenimini destekleyen yerel yönetim kuruluşudur.
Miško Briedžio Mokykla (Litvanya): Deneyimsel öğrenme ve açık hava pedogojisi konusunda çalışmalar yürüten resmi olmayan eğitim alanında faaliyet gösteren bir kurumdur.
Sakarya Üniversitesi (Türkiye): Sanat, tasarım ve yenilikçi öğretim yöntemleri konularında uzmanlaşmış, araştırma ve uygulamada öncü bir yükseköğretim kurumudur.